zaterdag 8 november 2014

Gevangen in eigen geest


8 november 2014

Ik voel me alleen. Ik kan alleen maar denken aan wat er is gebeurd. Steeds die flashbacks. En  ik voel me vreselijk. Ik geef mezelf de schuld. Waarom is dit gebeurd? Hoe kom ik hieruit? Ik ben alleen, niemand die me kan helpen. Alsjeblieft, haal me hier uit!

Heb jij dit ook eens meegemaakt? Dat je gevangen zit in je eigen hoofd? Dat je er niet uit eigen kracht uit kunt komen en alleen maar blijft malen? En dat je daardoor in een neerwaartse spiraal van negatieve gedachten en gevoelens komt?


Ik wel. Ik maak dit de laatste tijd heel vaak mee, omdat er dingen zijn gebeurd in mijn leven die ik moet verwerken. Ik onderga nu de gevolgen van die gebeurtenissen. Ik heb regelmatig flashbacks, waarbij ik de gebeurtenis weer herbeleef. Dan voel ik mij angstig, schuldig en ervaar ik paniek. Ik krijg negatieve gedachten over mezelf, dat ik het niet waard ben, dat het mijn schuld was dat de ander dit bij mij deed. Ook heb ik daardoor problemen met school. Mijn concentratie is weg, evenals het plezier in het leven.

Ik word geleefd. Ik weet dat er veel mensen zijn die om mij geven, maar dat zie ik niet. Ik word zo in beslag genomen door de gebeurtenissen die hebben plaatsgevonden.

Vandaag kwam ik 7 vragen tegen hoe om te gaan met het gevangen zijn in eigen lichaam en geest. Ik zal ze opsommen voor jullie. Het is de bedoeling dat je voor jezelf antwoord geeft op onderstaande vragen. Schrijf de antwoorden op en ervaar hoe deze oefeningen je een vrijer en liefdevoller gevoel geven.
  • Ben je echt zo onmisbaar als je denkt dat je bent?
  • Waar ben je eigenlijk dankbaar voor?
  • Wat heb je nodig om gelukkig te zijn?
  • Wat kun je vandaag voor een ander betekenen?
  • Welke uitwegen heb je?
  • Wat kun je doen om dichterbij moeder natuur te komen?
  • Hoe ziet je ideale leven eruit?
Heb je nog andere tips die kunnen helpen om te ontsnappen uit je lichaam en geest?

Liefs,

Agnes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten