zaterdag 6 december 2014

Uitdagingen voor positiviteit

5 december 2014

Zoek naar iets positiefs in iedere dag. Zelfs op de dagen dat dit moeilijk is. Uitdagingen maken je sterker. - Filosoof 
Deze week was erg wisselend voor mij. Ik voelde me aan het begin van deze week leeg, emotieloos. De week vorderde en mijn concentratie bleef uit. Ik voelde me niet gemotiveerd om te leren voor mijn aankomende tentamen.  Ik voelde somberheid en kon niet genieten van de leuke dingen die op mijn pad kwamen.
Gisteren voelde ik mij verdrietig, maar vandaag ging het goed. Ik was weliswaar moe, maar had een fijne dag. Ik was op mijn oude stage, waar ik nu vrijwilligerswerk doe als maatje van twee cliënten. Ik heb vandaag iets positiefs bereikt met een cliënt en daar ben ik trots op.

Ik merk dat wanneer ik iets doe wat mij voldoening geeft, ik veel lekkerder in mijn vel zit en positief ben gestemd. Deze citaat klopt daarom helemaal. 


Wanneer je niets om handen hebt, niets uitvoert en de hele dag niks doet, voel je je al snel nutteloos en ontbreekt elk spoor van motivatie. Je hebt niets wat je uit kan dagen. Dan kun je snel negatieve gevoelens krijgen en in een neerwaartse spiraal terecht komen. 
Ik heb geleerd van deze citaat dat ik mijzelf bezig moet houden met activiteiten waar ik voldoening uit krijg. Waar ik inspiratie, positiviteit en de kracht weer uit kan halen om door te gaan. 


Dit blijft echter een levens les voor mij, want ik moet wel de energie hebben om elke dag naar positiviteit te zoeken. Ik moet mezelf wel kunnen blijven uitdagen. Ook in mindere tijden, wanneer het niet goed gaat met mij. 


Het zal dus een hele opgave worden om deze citaat voor elke dag te laten gelden. Maar ik zal proberen, dat is al de eerste stap. Telkens weer. 


Hoe daag jij jezelf iedere dag uit door naar de positiviteit te zoeken?


Liefs,


Agnes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten